سفارش تبلیغ
صبا ویژن

وسیله ای برای کاهش مصرف برق کولر گازی

وسیله ای برای کاهش مصرف برق کولر گازی

فرض کنید از کولر برای خنک کردن اتاق در تابستان استفاده می کنیم و کولر را طوری تنظیم می کنیم که دمای اتاق را در حدود 24 درجه نگه دارد.

 

در کولری که اینورتر ندارد، کولر با خاموش و روشن کردن، دمای اتاق را در حدود دمای تنظیم شده حفظ می کند. به این ترتیب زمانی که دمای اتاق خنک تر از دمای تنظیم شده باشد، کولر خاموش می شود و زمانی که دمای اتاق چند درجه بیشتر از دمای تنظیم شده باشد، کولر روشن می شود و تا زمانی که دما روشن شود روشن می ماند. خنک کننده است و سپس دوباره خاموش می شود. تا زمانی که هوا گرمتر شود و این چرخه ادامه یابد. این خاموش و روشن شدن های پی در پی علاوه بر کاهش عمر مفید کولر، به دلیل گشتاور راه اندازی زیاد مورد نیاز، مصرف انرژی را نیز افزایش می دهد.

 

تهویه کننده هوا

 

در کولرهایی که اینورتر دارند ابتدا برق متناوب 220 ولت 50 هرتز توسط اینورتر به برق 220 ولت DC تبدیل می شود، یعنی فرکانس حذف می شود. فرض کنید دمای کولر را روی 24 درجه قرار داده ایم. اگر صبح است و دمای محیط خنک تر است لازم است موتور با قدرت و سرعت کمتری کار کند و اگر ظهر است و دمای محیط گرم است لازم است موتور با قدرت و سرعت بیشتری کار کند. . از طریق سنسورهای مورد استفاده، تشخیص داده می شود که موتور باید با چه قدرت و سرعتی کار کند و درایو برق 220 ولت DC را با ولتاژ و هر فرکانس مربوط به توان و سرعت شناسایی شده به برق متناوب تبدیل می کند. در نتیجه بدون نیاز به روشن و خاموش کردن کولر، دمای محیط در دمای تنظیم شده باقی می ماند و در مصرف انرژی نیز صرفه جویی می شود.

آرتا نمایندگی اینورتر ال اس در ایران.