سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کاربرد اینورتر در ایجاد گشتاور متغیر

کاربرد اینورتر در ایجاد گشتاور متغیر

بارهای اعمال شده به درایوهای AC به دو گروه تقسیم می شوند: 1: گشتاور ثابت 2: گشتاور متغیر

 

توانایی صرفه جویی در انرژی بارهای گشتاور متغیر بسیار بیشتر از بارهای گشتاور ثابت است. بارهای گشتاور متغیر شامل پمپ ها و فن های گریز از مرکز هستند که بیشتر کاربردهای HVAC را تشکیل می دهند که مخفف عبارت Heating, ventilation, air conditioning است که به مجموعه فناوری های مربوط به گرمایش، تهویه و تهویه مطبوع اشاره دارد. گفته می شود که شامل فناوری های مربوط به ایجاد آسایش از طریق تهویه و ایجاد شرایط دمایی دلپذیر برای محیط های داخلی ساختمان می شود.

 

بارهای گشتاور ثابت شامل نوار نقاله های ارتعاشی، پرس های پانچ، سنگ شکن ها، ماشین آلات و سایر کاربردهایی است که درایو از یک نسبت V/F ثابت پیروی می کند، به این معنی که با تغییر فرکانس، ولتاژ نیز به همان نسبت تغییر می کند.

 

کاربرد اینورتر در کاهش مصرف انرژی

درایوهای AC یا اینورترها به ما این امکان را می دهند که انرژی کمتری نسبت به سایر تکنیک های کنترل سرعت مصرف کنیم، زمانی که نیاز بار کمتر از سرعت کامل است.

 

چرا بارهای گشتاور متغیر در اینورتر صنعتی باعث صرفه جویی زیادی در مصرف انرژی می شود؟

 

یک اینورتر با عملکرد صرفه جویی در انرژی، لغزش خود را ابتدا با تعیین مقدار نیروی وارد شده به موتور، سپس میزان توان اعمال شده به موتور بر اساس طیف فرکانس، پارامترهای تنظیم شده موتور و اندازه گیری ها، بهینه می کند. قدرت ها را محاسبه خواهد کرد.

اینورتر آیمستر