سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دقت لودسل چقدر است و به چه عواملی بستگی دارد؟

دقت لودسل چقدر است و به چه عواملی بستگی دارد؟

 

دقت لودسل به میزان خطای این سنسور اشاره دارد و یکی از مهم ترین عواملی است که در مورد این قطعه بحث می شود. دقت و کیفیت این قطعه به عوامل زیر بستگی دارد:

طراحی قطعه

رعایت اصول طراحی یکی از عواملی است که نقش مستقیمی در افزایش دقت لودسل دارد.

مواد آلیاژی هسته

هسته یکی از مهم ترین اجزای لودسل است و تاثیر زیادی در عملکرد و دقت این قطعه دارد. در ساخت هسته انواع لودسل از آلیاژهای مختلفی استفاده می شود و قطعات موجود در بازار با توجه به نوع آلیاژ به کار رفته در هسته خود دارای عملکرد و دقت متفاوتی هستند.

ارتفاع قطعه

ارتفاع لودسل پارامتر دیگری است که تاثیر بسزایی در عملکرد این قطعه دارد. هر چه ارتفاع این سنسور بیشتر باشد، دقت اندازه گیری نیز بیشتر می شود.

وزن سلول بار

وزن بالای این قطعه به این معنی است که درصد فولاد بیشتری در آن وجود دارد و ارتباط مستقیمی با کیفیت آن دارد.

اندازه کف سلول لودسل

کف بزرگ لودسل باعث گردش بهتر این قسمت حول محور عمودی آن شده و عملکرد آن را به میزان قابل توجهی بهبود می بخشد.

مقدار انحنای لودسل

انحنای بیشتر قسمت بالایی این قطعه به معنای گردش بهتر آن حول محور عمودی است و یکی از مهم ترین عواملی است که منجر به افزایش دقت لودسل می شود. برخی از تولیدکنندگان در بازار برای کاهش هزینه های خود این انحنا را کمتر از حد مجاز می دانند که دقت لودسل را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد.

ساختار استرین گیج و کیفیت آن (استرین گیج)

هر چه ساختار این قطعه بهتر و از نظر کیفیت بهتر باشد، لودسل از دقت و کیفیت بالاتری برخوردار بوده و عملکرد بهتری خواهد داشت.

تعداد کرنش سنج های استفاده شده در محصول

تعداد بالای کرنش سنج به کار رفته در این قطعه حساس به طور مستقیم بر حساسیت و کیفیت آن تأثیر می گذارد. در حال حاضر لودسل های موجود در بازار از 2، 4، 6 یا 8 کرنش سنج در ساختار خود استفاده می کنند.

نمایندگی لودسل سوها