سفارش تبلیغ
صبا ویژن

انواع جک بالابر هیدرولیک

انواع جک بالابر هیدرولیک

اولین قدم در طراحی بالابر هیدرولیک، تعیین مدل نصب است. انواع جک آسانسور را می توان بر اساس مدل نصب طبقه بندی کرد. مدل نصب آسانسور تعداد جک ها، موقعیت جک و نحوه اتصال جک به کابین را مشخص می کند. در این مقاله به مدل های نصب آسانسور هیدرولیک پرداخته شده است. ابتدا عوامل تعیین کننده سیستم آسانسور بررسی می شود. در ادامه انواع جک به تفکیک شرح داده شده است. در پایان به قیمت، کاربرد و نکاتی در مورد انتخاب جک بالابر هیدرولیک به اختصار پرداخته شده است.

جک بالابر هیدرولیک

جک آسانسور و نحوه کار آن

جک بالابر هیدرولیک شامل اجزای اصلی پیستون (شفت)، سیلندر و سوپاپ اطمینان ترکیدگی است. به غیر از این موارد، معمولاً بسته به نوع جک و شرایط کار، لوازم و ابزارهای دیگری مانند انواع اتصالات هیدرولیکی و مکانیکی، شیر هوا، مجرای تخلیه روغن سرریز و مواردی از این قبیل به جک اضافه می شود.

 

پیستون جک آسانسور یک استوانه توخالی (یا جامد) است که داخل سیلندر قرار می گیرد و انتهای آن به کابین (یا به مجموعه قرقره ها یا چرخ دنده ها) متصل می شود. پیستون در اثر فشار روغن حرکت می کند و باعث حرکت کابین می شود. سطح بیرونی پیستون باید کاملا صیقلی باشد و در برابر فشارهای ناشی از بارهای استاتیکی و دینامیکی مقاومت کافی داشته باشد.

 

در برخی موارد، از جمله مناطق مرطوب، سطح پیستون با کروم آبکاری می شود که باعث می شود پیستون در برابر خط و خش و زنگ زدگی مقاومت بیشتری داشته باشد. اگر چه این کار باعث بروز مشکلات دیگری می شود و در صورت امکان ترجیح داده می شود از شفت های خورده استفاده شود. جک های هوپاد لیفت مخصوص آسانسورهای هیدرولیک طراحی شده اند و در اکثر موارد شفت جک ها از لوله های فولادی با سطح اچ شده با رعایت الزامات ایمنی و کیفیت ساخته می شوند.

پارس لیفت سپاهان سازنده انواع جک آسانسور هیدرولیک