سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مدل جک در کنار غیر مستقیم

مدل جک در کنار غیر مستقیم

در این مدل جک در کنار کابین و به صورت غیر مستقیم 2:1 نصب می شود. این روش معمولا با جک انجام می شود. اما در شرایط خاص (کابین های بسیار بزرگ و سنگین) می توان از دو یا چند جک استفاده کرد. در سیستم جک جانبی غیر مستقیم، مسیر حرکت جک نصف طول مسیر جابجایی کابین است. بنابراین سرعت کابین دو برابر سرعت جک خواهد بود. از طرفی نیروی وارد شده به جک برابر با دو برابر وزن بار و کابین آسانسور است.

 

در سیستم های غیر مستقیم با نصف شدن طول جک، فضای عمودی کمتری در چاه آسانسور مورد نیاز است. از طرفی به دلیل وجود سیم بکسل در این نوع سیستم ها، دستگاه باید مجهز به چتر نجات باشد. طول کوچکتر جک سیستم غیر مستقیم را مفیدتر می کند. تقریبا اکثر آسانسورهای مسافربری هیدرولیک از نوع جک در سمت غیر مستقیم هستند.

 

در این سیستم به دلیل وجود سیم بکسل باید از وسیله ایمنی برای ترمز کابین در صورت پاره شدن سیم بکسل استفاده شود. برای این منظور معمولاً یک جفت چتر نجات روی کارسلینگ نصب می شود. برای مشاهده اطلاعات فنی بیشتر در این زمینه به صفحه جک در کنار غیر مستقیم مراجعه کنید.

جک جانبی غیر مستقیم

مدل جک در سمت راست

در این مدل جک(ها) مستقیماً در کنار کابین به نسبت 1:1 نصب می شوند. این مدل با یک جک در کابین های نسبتا کوچک و دو جک برای کابین های بزرگتر و ظرفیت های بالاتر (مثلا بالابر خودرو) استفاده می شود.

 

در مدل جک سمت راست، طول مسیر جابجایی کابین و مسیر حرکت جک برابر است. بنابراین سرعت حرکت کابین آسانسور و سرعت حرکت جک یکسان خواهد بود. همچنین کل نیروی وارد شده به جک برابر با وزن کل بار و کابین است.

 

در این مدل همچنان نیاز به ایجاد سوراخ جک اما با طول کمتر از مورد جک زیر است. اگر طول مسیر آسانسور کوتاه باشد، سوراخ جک در این حالت برداشته می شود.

 

مزیت اصلی این مدل روش مستقیم آن و در نتیجه عدم نیاز به سیم بکسل، فلپ و چتر نجات است که کار نصب آسانسور را آسان می کند. اما ایجاد سوراخ جک (یا ارتفاع زیاد مورد نیاز چاه آسانسور) محدودیت اصلی این سیستم است. به طور کلی در شرایط با طول مسیر نسبتاً کوتاه، استفاده از مدل جک در سمت راست می تواند مزایای قابل توجهی داشته باشد.

جک آسانسور هیدرولیک