سفارش تبلیغ
صبا ویژن

درایو صنعتی چگونه کار می کند

درایو صنعتی چگونه کار می کند
اینورترهای صنعتی بسته به برق شما در دو نوع تک فاز به سه فاز و سه فاز به سه فاز استفاده می شوند.

عملکرد این دستگاه به شرح زیر است:

1. ورودی برق: درایو صنعتی ابتدا جریان مستقیم ولتاژ بالا را از شبکه برق گرفته و آن را به ولتاژ پایین و جریان مستقیم تبدیل می کند.

2. تبدیل به جریان متناوب: سپس این دستگاه جریان مستقیم را به جریان متناوب تبدیل می کند تا بتواند موتورها و سایر وسایل الکتریکی را به آن متصل کند.

3. کنترل ولتاژ و فرکانس: اینورتر صنعتی قادر به کنترل دقیق ولتاژ و فرکانس خروجی به منظور تنظیم دقیق سرعت موتورها و سایر دستگاه ها می باشد.

4. حفاظت و کنترل: اینورتر صنعتی دارای سیستم های حفاظتی است که در صورت بروز خطا و نوسانات الکتریکی دستگاه را از آسیب بیشتر محافظت می کند.

5. عملکرد انعطاف پذیر: این دستگاه قابلیت اتصال به کامپیوتر و سایر سیستم های کنترلی را دارد تا بتواند عملکرد خود را به صورت بهینه تری کنترل کند.

به طور کلی اینورتر صنعتی دستگاهی پیچیده و هوشمند است که برای بهینه سازی عملکرد دستگاه های الکتریکی و صنعتی استفاده می شود.

اینورتر صنعتی سه فاز
یک اینورتر صنعتی سه فاز را می توان به صورت زیر نشان داد:

تبدیل ولتاژ سه فاز ورودی به ولتاژ مستقیم یا متناوب مورد نیاز برای بار.
تنظیم فرکانس خروجی بر اساس نیاز بار.
کنترل سرعت موتورهای القایی سه فاز.
محافظت از بار و دستگاه های متصل
در واقع یک اینورتر صنعتی سه فاز می تواند به عنوان مبدل انرژی بین منابع مختلف برق و بارهای مختلف عمل کند. اینورترهای صنعتی سه فاز معمولاً برای انواع بارها و سیستم های الکتریکی استفاده می شوند.
آرتا نمایندگی اینورتر هایتک f100