سفارش تبلیغ
صبا ویژن

برق یک فاز و سه فاز

برق یک فاز و سه فاز

 

در برق تکفاز اتصال از ژنراتور و در نتیجه موج سینوسی با شکاف زیاد و در برق سه فاز سه موج سینوسی با شکاف کوچک داریم. فازها در واقع سیم پیچ هایی هستند که نسبت به سیم پیچ های جانبی خود زاویه 120 درجه دارند. ورودی اینورتر به تک فاز و سه فاز تقسیم می شود، اما همه اینورترها دارای خروجی سه فاز هستند. برای اینورتر موتورهای بالای 3 اسب بخار از اینورتر سه فاز استفاده می شود و هر اسب بخار 745.6 وات است.

 

در نتیجه اینورترها در انواع تک فاز و سه فاز موجود می باشند و به آنها اینورتر تک فاز به سه فاز و اینورتر سه فاز به سه فاز نیز می گویند.

 

اجزای اینورتر موتور

قطعات اصلی یک اینورتر شامل موارد زیر است:

 

کنترل

مدار اصلی

منبع تغذیه

بخش کنترل خود به سه بخش تقسیم می شود. این برد کنترل (محل پردازش سیگنال های ورودی به درایو، مغز سیستم)، برد ترمینال (عملکردهای کنترلی مانند اتصال سنسور به درایو، افزایش و کاهش دور موتور) و صفحه کلید (ساخت تنظیمات).

 

مدار اصلی پیچیده ترین قسمت اینورتر است که در آن تبدیل ولتاژ انجام می شود و تمام کلیدهای igbt و لینک dc در اینجا قرار دارند.

 

برای اتصال لامپ AC با جریان DC، چهار کلید مورد نیاز است که می تواند IGBT، DIODE یا MOSFET باشد.

 

در موتور 3 فاز برای تبدیل جریان DC به AC از IGBT ها برای تبدیل کلیدها (ON/OFF) استفاده می کنیم که دو به دو جفت شده و به هم متصل می شوند تا جریان عبور کند و موتور جریان AC را تجربه کند.

 

اگر به IGBT ها دقت کنیم متوجه می شویم که در هر سیکل، IGBT ها چندین بار خاموش و روشن می شوند که به آن مدولاسیون پالس می گویند. کنترلر به ما می گوید که IGBT ها چه مدت در طول هر بخش روشن هستند.

 

پالس ها به صورت بخش هایی روی نمودار نمایش داده می شوند، هر چه IGBT ها طولانی تر به هم متصل شوند، بخش ها گسترده تر می شوند. میانگین توان بین دو بخش متوالی با یک خط نمایش داده می شود. وقتی همه این خطوط به هم متصل می شوند، یک موج مربعی داریم که تقریبی از یک موج سینوسی است.

 

این کنترلر می تواند مدت زمان اتصال IGBTs را تنظیم کند، همچنین قادر است فرکانس و طول موج را کاهش و افزایش دهد تا سرعت گشتاور و جهت موتور را کنترل کند.

اینورتر هایتک