سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نحوه اتصال انواع جک آسانسور

نحوه اتصال انواع جک آسانسور

ابتدا باید نحوه اتصال جک به چهارچوب کابین آسانسور مشخص شود. این اتصال می تواند به صورت مستقیم یا غیر مستقیم طراحی شود. در سیستم جک مستقیم، جک مستقیماً به کابین (یوکی یا کارسلینگ) متصل می شود. در سیستم جک غیر مستقیم جک و کابین به صورت غیر مستقیم توسط یک واسطه (سیم بکسل) به هم متصل می شوند. در این سیستم صفحه ای بر روی جک قرار می گیرد که رشته های سیم بکسل از آن عبور می کند. سیم بکسل (طناب فولادی) از یک سر به یک تکیه گاه ثابت (مانند پایه جک) محکم می شود و از سر دیگر به کابین (کارسلینگ) مهار می شود.

 

قرار دادن جک های آسانسور

جک را می توان در کنار کابین یا زیر آن نصب کرد. اگر جک در زیر کابین نصب شود که به آن مدل جک مرکزی نیز می گویند، الزاماً سیستم مستقیم خواهد بود. در روش jack-along می توان سیستم را مستقیم یا غیر مستقیم طراحی کرد.

 

تعداد جک های آسانسور

با توجه به ظرفیت بار و وزن و ابعاد کابین آسانسور می توان از یک یا دو جک در طراحی سیستم استفاده کرد. در سیستم های خاص می توان تعداد جک ها را افزایش داد اما در شرایط معمول در اکثر موارد از آسانسورهای تک جک و معمولا از آسانسورهای دو جک (دو جک) استفاده می شود.

 

انواع جک هیدرولیک آسانسور

 

مدل جک زیر مستقیم

در این مدل به طور کلی یک جک به صورت مستقیم 1:1 زیر کابین نصب می شود. در مدل مستقیم زیر جک، طول مسیر جابجایی کابین و مسیر حرکت جک برابر است. بنابراین سرعت حرکت کابین آسانسور و سرعت حرکت جک یکسان خواهد بود. همچنین کل نیروی وارد شده به جک برابر با وزن بار و کابین است.

 

در این مدل باید سوراخی به ارتفاع مساوی مسیر جک در زیر کابین ایجاد شود تا پوسته جک (سیلندر) داخل آن قرار گیرد. این حفره باید از نفوذ آب و رطوبت جدا شود. ایجاد چنین سوراخی در زیر چاه آسانسور و نصب جک داخل آن را می توان از مشکلات این روش نام برد. برای اطلاع از نحوه پیاده سازی و محاسبه سوراخ جک، راهنمای نصب جک را مستقیماً در زیر مطالعه کنید.

 

این روش مزایای قابل توجهی را برای آسانسورهای سنگین یا حجیم مانند آسانسورهای اتومبیل و باربری ارائه می دهد. مهمترین مزیت این روش قرار گرفتن جک در مرکز ثقل کابین است. در این مدل ریل ها به عنوان راهنما عمل می کنند و فشار کمتری را تحمل می کنند.

جک آسانسور هیدرولیک