سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مدل جک زیر تلسکوپ

مدل جک زیر تلسکوپ

مدل جک زیر مزایای زیادی دارد که به آنها اشاره شد. در واقع، این مدل برای جایی ایده آل است که شرایط نصب بالابر جک در زیر آن وجود دارد. اما مشکل اصلی در نصب جک مستقیماً در زیر، ایجاد سوراخ برای جک است. در آسانسورهای هیدرولیک با مسیر نسبتا طولانی (بیش از 7 متر)، تامین سوراخ جک ممکن است با مشکلاتی همراه باشد. در این شرایط یکی از راه حل های پیش رو استفاده از جک های تلسکوپی است.

 

جک های تلسکوپی برای نصب در زیر تمام ویژگی های جک مستقیم را دارند اما طول سیلندر کوتاه تری دارند. جک های تلسکوپی را می توان در دو مرحله یا سه مرحله طراحی و ساخت. مزیت اصلی جک های تلسکوپی طول تاشو کوتاه تر آنها نسبت به جک های تک مرحله ای است. اما باید توجه داشت که این جک ها در مقایسه بسیار گران هستند.

 

جک جانبی تلسکوپی

همانطور که در قسمت جک ساید مستقیم گفته شد، این روش مزایای زیادی دارد. مهمترین مزیت این روش حذف سیم بکسل، چتر نجات و تسمه های پیچیده خودرو است. نصب و راه اندازی این مدل نیز بسیار راحت تر و هزینه کمتری دارد. اما از سوی دیگر مشکل کمبود فضای چاه عمودی در آسانسورهای با مسیر طولانی وجود دارد. در این شرایط ارتفاع چاه باید به گونه ای تامین شود که متناسب با طول جک در حالت باز باشد که بیش از دو برابر مسیر جک باشد. بنابراین یا باید زیر جک سوراخ ایجاد کنید یا ارتفاع سربار را افزایش دهید.

 

در صورت عدم امکان، راه حل جک های تلسکوپی مورد توجه قرار می گیرد. جک های تلسکوپی طول سیلندر کوتاه تری دارند. جک های تلسکوپی را می توان در دو مرحله یا سه مرحله طراحی و ساخت. مزیت اصلی جک های تلسکوپی طول تاشو کوتاه تر آنها نسبت به جک های تک مرحله ای است. اما باید توجه داشت که این جک ها در مقایسه بسیار گران هستند.

 

جک آسانسور هیدرولیک