سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اینورتر چیست؟

اینورتر چیست؟

اینورتر که با نام‌های درایو AC، درایو سرعت متغیر، درایو فرکانس متغیر، کنترل سرعت موتور و VFD نیز شناخته می‌شود، تقریباً در همه صنایع استفاده می‌شود. دلیل این نام کنترل سرعت چرخش یک موتور AC است. اینورتر موتور یکی از پرکاربردترین انواع اینورتر است که همانطور که از نامش پیداست در موتورهای الکتریکی کاربرد دارد. به این نوع اینورترها مبدل سه فاز به تک فاز و مبدل تک فاز به سه فاز نیز می گویند.

 

اصطلاح اینورتر به معنای معکوس کننده است و برای دستگاهی استفاده می شود که جریان مستقیم DC را به جریان متناوب AC تبدیل می کند.

اینورتر ال اس

 

اینورتر صنعتی وظیفه کنترل سرعت موتور الکتریکی را بر عهده دارد. اینورتر با نام های VFD مخفف Variable Frequency Drive و VSD مخفف Variable Speed Drive شناخته می شود. عملکرد یک اینورتر دقیقاً مخالف عملکرد یکسو کننده است، یعنی جریان DC را به AC تبدیل می کند. یکسو کننده ها از اتصال چندین دیود تشکیل شده اند که الکتریسیته را به یک جهت هدایت می کنند و از برگشت آن در جهت مخالف جلوگیری می کنند.

 

به طور کلی موتورهای الکتریکی نقش بسزایی در زندگی روزمره ما دارند. شاید شما کاملاً از آنها غافل بوده اید، یا شاید می دانید که چه تعداد از آنها توسط شما استفاده شده است. ندانستن نحوه کنترل موتور می تواند به معنای اتلاف انرژی زیاد باشد. در صورتی که تمام تلاش ما در صنعت جلوگیری از هدر رفت انرژی است. روشی برای کنترل این موتورها که علاوه بر صرفه جویی در مصرف انرژی، باعث بهبود بهره وری و کاهش هزینه های نگهداری می شود، استفاده از اینورتر است.